Een geweldige start van 2014! - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van stijnencaro - WaarBenJij.nu Een geweldige start van 2014! - Reisverslag uit Sandakan, Maleisië van stijnencaro - WaarBenJij.nu

Een geweldige start van 2014!

05 Januari 2014 | Maleisië, Sandakan

Beste en lieve lezers!

30 december was het eindelijk zover: wij konden na een flinke eindsprint in 2013 beginnen aan een reis waarmee we 3 koude wintermaanden in Nederland met veel plezier zouden inwisselen voor een aantal droomlocaties van onze Bucket list.

Een lange vliegreis bracht ons via Caïro en Bangkok in Kuala Lumpur, waar we net op tijd waren om bij de Petronas Towers het nieuwe jaar in te luiden (helaas zonder Ipad trouwens, welke door een medereiziger waarschijnlijk "even geleend is voor onbepaalde tijd"). De plaatselijke locals ;) beloofden ons bij de Twin Towers van KL een grote heksenketel met prachtig vuurwerk. Een heksenketel was het zeker. Alle vuvuzela's van het WK in Zuid Afrika waren daar verzameld en men ging op elkaar los met spuitbussen met van dat plakkerige spul, wat in NL alleen met carnaval te koop is.
Het vuurwerk viel tegen, maar dat bleek te komen, omdat de tienduizenden aanwezigen, waaronder wijzelf, zich precies aan de verkeerde kant van de torens gemeld hadden, dat met hun hoogte van 452 meter tot 2003 nog het hoogste gebouw ter wereld was en zo dus een perfect blok vormden tegen het waarschijnlijk prachtige vuurwerk.

2 dagen KL leerde ons m.n. dat de wereldstad veel verschillende gezichten heeft. Arm en rijk, vies en schoon, druk en, eigenlijk gewoon heel druk, veel soorten mensen, culturen en geloven. Eigenlijk waren we stiekum erg blij om deze levende chaos te verlaten en door te reizen naar Borneo, omdat daar het tropische Robinson-eiland "Lankayan" op ons lag te wachten.

We hebben nu met eigen ogen gezien dat er geen Photoshop aan te pas hoeft te komen om de voorkant van reisbureaugidsen te ontwerpen, want de perfectie van dat eiland doet bijna pijn aan je ogen. Parelwitte stranden en kristalblauwe zee, die een enkele km2 groot stuk land omringen, waarop alleen palmbomen, prachtige lodges en natuur te zien is. Met nog max 30 andere gasten hebben we ons 2 dagen in de watten laten leggen door ruim 40 man personeel. Een van de memorabele momenten was dat we tig babyschildpadjes hun eerste weg naar de zee probeerden te vinden!
Na een PADI opfriscursus hebben we trouwens ook het leven onder water kunnen bewonderen dat bijna nog mooier was dan erboven!

Na deze dagen ultiem genieten wacht de volgende experience: 10 dagen lang de diepe jungle in van Borneo

• 24 Januari 2014 - 13:47

Bauke:

Gelukkig ben je het heerlijke schrijven niet verleerd.
    Ik zat al heel even op Lankayan en zat al te genieten van dat super mooie blauwe water en zag die fantastische baby schildpadjes al lopen. Ben benieuwd hoe jullie reis verder gaat en verheug me nu alweer op jullie volgende reisverslag!!!!
    Liefs Bauke

• 24 Januari 2014 - 14:17

Egbert:

Heerlijk om even mee genomen te worden naar een plek ver weg en te vernemen dat jullie nu echt zien wat ik alleen in speelfilms, documentaires heb gezien of gehoord heb van verhalen van Bauke (schildpadjes) .
    Inmiddels zitten jullie al in Nieuwe Zeeland, weet ik, en dat is misschien wel een land dat het verst weg ligt van Nederland en beleven jullie alles 11 uur eerder dan ik in Nederland.
    Ik hoop dat jullie nog veel mooie ontdekkingen doen en dat wij af en toe een klein stukje mogen meereizen. Alles goed en g e n i e t e n!

• 24 Januari 2014 - 18:17

Michel:

Hoi Stijn en Caroline,
    Wat een superleuk verhaal. Het is heerlijk om dat zo te lezen. Het is net of ik zelf op vakantie ben. Zie het al helemaal voor me, de dingen die jullie beleven.
    Veel plezier in nieuw Zeeland en hoop snel weer wat te lezen van jullie.
    Gr. Michel

• 25 Januari 2014 - 00:18

Astrid:

Wat heerlijk om jullie verhaal te lezen......bijzondere ervaringen hoor, soms best heftig, vooral in zo'n wereldstad......en dan weer de afwisseling met de jungle, een droomeiland, een onderwaterwalhallah.....
    Dit is waar jullie voor rondreizen en je hebt nog zoveel wensen te gaan.......heerlijk! Geniet ervan!
    Ik kan zondag op Egberts verjaardag weer mooie verhalen vertellen aan wie het maar wil horen ;-)
    Blijf schrijven! Liefs, Astrid

• 25 Januari 2014 - 10:22

Famke:

Jaloezie.... Ben benieuwd naar de bijbehorende foto's! Borneo wordt vast weer een prachtige ervaring, geniet er van!